„VOLUNGĖLIŲ“ GRUPĖJE
Kiekvieną rytą vaikus ir jų tėvelius pasitinka vyresnioji mokytoja Renata Grinevičienė, mokytoja Rita Žiogienė, mokytoja (studentė) Diana Šeštakauskaitė ir mokytojos padėjėja Vilma Stasiūnienė. „Volungėlių“ gr. dirbama, vadovaujantis valstybine programa „Gairės“, Kauno lopšelio – darželio „Gandriukas“ ikimokyklinio ugdymo programa, taikoma „Geros pradžios“ metodika. Naudojamės: „Ankstyvojo ugdymo vadovas“, „Ankstyvojo amžiaus vaikų kūrybiškumo ugdymas“ ir kt. pasiūlymais, idėjomis. Grupėje 12 vaikų (1,6-2,7 m.). Grupės darbo laikas: nuo 07:30 iki 18:00 val. Grupės telefonas: mokytojų asmeniniai.
„VOLUNGĖLIŲ“ GRUPĖ
Didelis dėmesys skiriamas vaikų socialinės, pažintinės, emocinės ir fizinės raidos vystymui(si), kūrybiškumo, kultūrinių – higieninių įgūdžių pradmenų ugdymui(si), sveikatinimo tradicijų puoselėjimui(si).
VOLUNGĖLIŲ“ GRUPĖS SAVITUMAS
Padedant tėvams sukurta estetinė, saugi grupės ir lauko ugdomoji aplinka. Tėvai – ugdymo proceso, projektų, akcijų, parodų, šventinių renginių ir kt. dalyviai. Lankstus dienos ritmas, žadinantis vaiko aktyvumą, teikiantis džiaugsmo, ugdantis vaikų dvasinę ir fizinę sveikatą, vystantis saugumo jausmą, lavinantis mąstymą, atmintį, orientaciją grupės, įstaigos vidaus ir lauko erdvėse. Tai atsispindi vaikų dienotvarkėje. Savarankiškos ugdomosios veiklos-žaidimai derinami su pedagogo, įstaigos specialistų, tėvų siūlomomis veiklomis (tai atsispindi grupės ilgalaikiuose, trumpalaikiuose planuose, projektinėse veiklose ir kt.). Orientuojamasi į įstaigos prioritetines sritis (vaikų fizinė, dvasinė sveikata, kūrybiškumas ir t.t.), bendravimą ir bendradarbiavimą su socialiniais partneriais.
SAUGIĄ IR JAUKIĄ APLINKĄ, PADEDANČIĄ ATSKLEISTI IR LAVINTI INDIVIDUALIUS VAIKO GEBĖJIMUS, SUKURIA
ERDVĖS:
- RAMYBĖS – daug minkštų pagalvėlių, minkštų-odinių baldų komplektas, įgarsintos ir kitos įvairios knygutės…
- KŪRYBINĖ – meninei veiklai skirtos dailės priemonės, kaladėlės, konstruktoriai, suveriami – užmaunami, prisukami, muzikiniai žaislai, piramidės, magnetinė lenta, kinetinis smėlis, priemonės smėliui ir vandeniui, įvairūs indeliai, plūduriuojantys žaislai ir kt.
- VAIDYBINĖ – baldeliai, lėlės, vežimėliai, viryklės, indeliai, „virtuvės, šeimos, teatro atributika“, pirštininės lėlės…
- JUDĖJIMO – kamuoliai, mašinytės, dėlionės, dviratukas, supamieji žaislai (arkliukas), lauko žaislai – dviratukai, mašinytės.
„VOLUNGĖLIŲ“ GRUPĖS UGDYMO TIKSLAI APIMANTYS VISAS RAIDOS SRITIS (TAI, KAS YRA BŪDINGA NATŪRALIAI ŠIO AMŽIAUS VAIKŲ RAIDAI):
- Suartėjimas – pasitikėjimo ugdytojais (šeimos nariais, mokytojomis, mokytojos padėjėja ar kt.) ugdymas;
- Atsiskyrimas – savęs kaip asmenybės suvokimas, pratinti atsiskirti nuo mamos ar kitų šeimos narių;
- Savivokos ugdymas – ką vaikas gali ir ko negali, savęs suvokimas laike, erdvėje ir santykiuose su kitais žmonėmis, savigarba, savikontrolė. Savęs kaip sugebančios asmenybės suvokimas;
- Smulkiosios ir stambiosios motorikos įgūdžių lavinimas;
- Žmonių pažinimas – skatinti kalbos garsų tarimą, mokyti tarti žodžius, kalbėti;
- Intelekto ugdymas – lavinti suvokimo įgūdžius;
- Priemonių pažinimas – jų panaudojimas, ką su jomis galima veikti, kaip jos siejasi su vaikais bei tarpusavyje;
- Savitvarkos įgūdžių formavimas – mityba, apsirengimas ir kt.
- Higienos įgūdžių ugdymas – bandyti sodinti ant puoduko, mokyti „pasiprašyti“ ant puoduko.